Sunday, June 26, 2011

Baby-faced beauty...

Assalamualaikum....
Cuba korang berdiri kat depan cermin kejap...ahaaaa...ape yg korang nampak???mestilah muka korang ye tak???takkan la tetiba muka Dato’ Siti kot...

Ok..ok..aku bukan nak mencarut kat sini...hehe..


Korang tau ape itu baby-face???alaaa..kalau dimelayukan jadi la muka-bayi...
Mesti pernah dengar orang cakap macam ni..

“wah..tak sangka betul aku..aku ingatkan umur dia baru 20 tahun...rupa-rupanya dah 30 tahun kau tau??tengok muka macam budak2 je...tapi...sebenarnye lebih tua daripada aku ni...hiishh..tak percaya la..ni mesti cucuk2 ni tak pun pakai susuk.”

isk..isk..ish..tak baik tau buruk sangka macam tu...mana la kita tau kot2 memang keturunan dia tu awet muda kan...muka maintain muda remaja walaupun umur dah makin meningkat...nak menyamar jadi budak sekolah pun boleh...haha..

korang ade muka macam tu???tengok sikit...hehe..

hah..cakap pasal ni..aku teringat kat beberapa orang artis Korea yg muka dorang lebih muda daripada umur sebenar..tapi ni pada pandangan mata aku yg sudah (memang) kabur ni la..ahaha..mungkin korang tengok biasa2 je..ape lagi..jom kita tengok calon2nye...

......drum roll......
..
..
..

Tempat ke-4 : 
  Jeon Bo Ram (22/3/1986)
vokalis group T-ara ni memang nampak comel dan muda kan??..sape sangka dia ni dah 25 tahun rupanya..


Tempat ke-3:
 Gu Hye Sun (9/11/1984)
sape tak kenal dgn dia ni kan..Jan Di yg menjadi kegilaan si Jun Pyo...dengan muka dia yg baby-face tu memang cocok sangat dia berlakon jadi budak sekolah...tapi rupanye dah 27 tahun dia hidup kat dunia ni...




Tempat ke-2:
 Jang Na Ra (18/3/1981) 
penyanyi dan pelakon korea yg satu ni memang sama je muka dia..aku tengok dari dulu..masa dlm drama Successful Story of A Bright Girl sampai la sekarang ni(dlm drama Baby-faced Beauty) muka dia maintain muda je...oh,aku tertipu dgn umurnye yg dah 30 tahun tu..

Dan kini..tibalah masanya aku umumkan pemenang tempat pertama...
..
..
.. tadaaa...
 Jimmy Lin (15/10/1974)
Seorang lelaki tersesat pulak kat sini..ek..eh..kejap..kejap..dia ni artis korea ke??haaa...memanggg TAK la..dia ni kan artis Taiwan...ohooo..tetiba pulak ye...
Dia la pelakon yg paling-aku-tak-percaya dgn umur sebenar dia..makk oiii...mati2 aku ingatkan dia ni baru 20-an..tapi...rupa2nye..ten..ten..ten...already late 30’s...gila baby-face betul..haha..

So..mungkin korang boleh judge sendiri..lain orang,lain matanye,ye tak??hehe..

Oh ye..sebelum terlupa!!!kat Malaysia ni pun ade jugak yg orang yg baby-face...tak percaya??
Alaaa..dia ni pun blogger macam kita jugak...oh..mesti korang dah dapat agak kan sape???

tadaa..
picture diculik dr blog kak maera..akak,pinjam ye...hehe

Ahaaa...sape lagi kalau bukan kak Maera yg gojes tu...aku pun jeles dgn keremajaan dia tu..haha..
Pegi la terjah blog dia..mesti korang setuju dgn aku..hehe..

(Rx : ahhh..nape la muka aku macam nampak lebih tua daripada umur aku???huaaa...)
p/s : tak baik mengeluh...bersyukurlah dgn wajah masing2..Allah dah ciptakan dgn sempurna tahu...
~~~~cepat2 istighfar...Astaghfirullah...~~~~
(^.^)






7 hot people like this:

nazirulhazwan~ said... [Reply]

Guwa pon babyface ape.haha

kindergartenlibrary said... [Reply]

comelnya !!!

Ibnushukran said... [Reply]

orang lain bangga dengan muka baby face, p sy bangga dikurniakn degn muka yg cepat matang, sape xkenal mesti fikir da kerja n kahwin, padahal baru stdent.. apa2 alhamdulillah..

Fifieyqa said... [Reply]

nazirulhazwan : babyface jugak ke?hehe

Nelly : kiut kan?macam budak2 je.

Ibnushukran : yup,papepun patut b'syukur dgn wajah sndiri..ok what kalau nmpk matured..hehe

anumuchan said... [Reply]

haishh nak muka baby face jugakk..comel kan..huhu

Cikya said... [Reply]

hehe, baru jer tengok cerita baby face beauty kat kbsw..
okay lah, best jugak..
serius muka macam budak2..
dan jimmy tu pom sama..

kalaupom muka baby face, harap matang seiring usia lah kan.. :DD

Fifieyqa said... [Reply]

アヌム ちゃん
: hehe..jom pasni kita pakai bedak johnson baby byk2..

Cikya : haah..harap2 dorang ni matang la ye..