Saturday, September 17, 2011

Antara tudung bawal, tudung awning, tudung syiria, shawl dan…tudung saji..erkk!!

Assalamualaikum dan salam malam minggu…
sebenarnye bukan ini tujuan aku bukak laptop malam ni…patutnye aku study or buat assignment..tapi macam mana entah..boleh melancong ke sini pulak…wakakaka..alasan!!!

ehh..kalau tak salah aku hari ni ade Konsert Suara Kami kan??wahh..mesti best kan kalau dapat pegi…tapi kalau aku,itu adalah perkara yg agak mustahil la…even kalau aku suka sekalipun tapi aku takkan pergi sebab aku tak suka tempat2 yg sesak macam tu…pening kepala la…haha..pawagam pun aku tak penah pegi,apatah lagi tempat2 macam tu…errr ade kaitan ke??lol!!

ok sebelum aku melalut yg bukan2 marilah kita back to the main topic..pasal tudung…ohh..sekarang ni memang melambak sangat fesyen bertudung kan…dari musim tudung wardina ke tudung waheeda ke tudung yuna ke tudung fifi…ehh sape tu??haha…

aku ni pulak jenis yg suka mencuba tapi takde la sampai terlalu taksub sampai borong selori tudung…kang nanti kalau tak musim,dah tak nak pakai pulak kan…dan kalau tak pakai mak aku selalu akan cakap “nanti mak gunting sume tudung kau tu buat sarung bantal!!”yeahh…that’s my mom..sgt kreatif kan..even baju kurung lama pun habis diguntingnye…
sebab tu la kadang2 aku pikir 99 kali sebelum nak beli tudung baru…ye la..kalau tak nanti kena bebel pulak dgn mak aku tu…
based on my own experiences,semua tudung yg aku mentioned tu ade pro n cons la ke atas muka aku yg tembam ni…susah sebenarnye kan nak cari tudung yg betul2 sesuai dgn muka kita…kalau salah pakai dah jadi macam makcik2 pulak…adeh…tak mau la jatuh saham beb!!kah3
jom tengok kaji selidik aku…wah3…dah macam Karam Singh pulak..
..
..
calon 1 : tudung bawal
tudung-sept-07-065
ini tudung yg paling evergreen la aku rasa…aku suka pakai tapi sekarang ni aku dah jarang pakai…sebabnye aku lebih suka tudung yg bile kita tengah jalan pun boleh pakai..ahaahhaa..ade ke macam tu??frankly speaking..actually,aku ni jenis yg malas nak meng-iron2..konon nak jimat elektrik la..puittt…
tapi..
hasil eksperimen aku bertahun2 aku dapati tudung bawal ni kurang sesuai dgn muka aku…sebab aku akan mengalami sindrom tudung karipap @ tudung lempeng..pernah dengar tak istilah ni??haha..maksud dia ialah bila at the end of the day my tudung will either flatten or menggelembung…aku tak tau in english dia panggil ape..hahakk..so..as a result..muka aku akan jadi macam haremmm…tetttt

calon 2 : tudung awning
9524-3240-1
ini merupakan tudung ke-2 yg aku try…dulu kan sgt hot time tudung indon tu masuk…pastu terus berkembang biak sampai jadi macam2 fesyen dah…I quiet love this tudung…in the beginning la…sebab kita boleh terus sarung sambil pejam mata..haha…plus it is very convenient for people who’re bespectacled like me coz takkan terjadi sindrom tudung anda mengembang di tepi…wuuhuuu
tapi…
rupa2nye…bila aku pakai tudung ni…aku nampak lebih tua 10 tahun…arghhh!!!tak dapat terima…tidak!!tidak!!!ciss over pulak aku menjerit…tapi sekarang ni dah ade lebih banyak pattern kan yg still boleh menampakkan muda kita muda remaja…maybe aku je yg salah pilih kot..


calon 3 : shawl,pashmina dan yg sewaktu dengannye..
pashmina-030selendang-chiffon-01
ohh wajiblah tudung ni menjadi kegilaan ramai kan…err boleh consider as tudung ke??boleh la..sebabnye mestilah lebih banyak pilihan…dpd corak yg serabut ke warna yg menyakitkan mata ke fabrik yg sejuk macam ais….etc la…aku memang suka….sebab kita boleh melaram bak diva SS bila pakai benda tu..haha…perempuan…memang tu la yg dia suka kan…lol!!
tapi…
aku ni jenis yg tak pandai sangat nak belit2….kang tak pasal2 tercekik pulak…pastu pengsan..buat malu je..haha…plus…utk aku yg so-so ni mestilah ambik masa yg lama utk pakai…jadinye…aku just akan pakai time aku tak perlu nak rushing2 je la…huhu..


calon 4 : tudung syria
2011-07-29 09.02.37
ehhh…tetibe nak jadi model pulak…hek3
for me this is the best tudung ever for me…walaupun aku tau fesyen ni pun da lama keluar…tapi aku baru je try baru2 ni…outdated???do I care???haha..aku suka sangat sebab kita boleh sarung terus jugak macam tudung awning..tapi..tapi…ia menampakkan aku lebih muda la kot??plus inner syria yg muncung2 tu membuatkan muka aku yg tembam ni nampak slim..ehehehh…
tapi…
tu la…since aku ni budak kaca mata…mestilah ade problem kan…mesti akan kembang jugak kan…but then…to overcome this problem…aku pakai la spec aku tu kat luar inner…boleh macam tu??nampak pelik ke???entah la…aku tak kesah la..janji aku suka..hahaha…


calon 5 : tudung saji..ehh…!!!
tudung-saji-merah-2
ambooiii..cantik pulak aku tengok..korang tak nak try pakai ke??haha
okey kalau nak nampak comel boleh la pakai tudung ni…haha..dijamin orang sekeliling akan toleh anda berkali2…glemer you!!kuang33…

***note that all pics are credit to Mr Google…
baiklah….itu aje…aku rasa pun dah macam syok sendiri je tulis banyak2 ni…phewww..penat la pulak..sedar tak sedar dah nak tengah malam pun…aiseyymann..pehal la aku suka post entry time orang dah tido???!!!buzzzzz…

(Rx: sekarang macam2 ade…ape pulak tudung pilihan anda???)

18 hot people like this:

Kik0 ♥ QiLaH said... [Reply]

skang pakat lilit lilit dah haha :)

m said... [Reply]

huhuu itulah. mg agak susah nak pilih tudung yg betul2 sesuai dgn muka. saya pulak xsesuai tudung syria sb nanti muka nampak bolat macam pau huaha... skang byk pakai shawl, dan awning tp, yg awning mg kena pandai pilih. hee. bawal masih di hati, tp malas nk iron ekeekke =p

anumuchan said... [Reply]

pakai bawal je..huhuuu

Azie Rashid said... [Reply]

hehe. azie still suka tudung bawal kaler hitam. rs cm unik sbb xramai pakai. keh3. skrg salu pkai pashmina la..tudung syria xpernah pakai. xreti

Fifieyqa said... [Reply]

NuR 'aQiLaH :lilit2 kalau time rajin je la..haha

Mya :hehe...tu la..kena pandai pilih

アヌム ちゃん :bawal tetap akan maintain smpi bile2 kan..

♛ Azie Azra ♛ :same2..sy pun kalau pakai bawal prefer kaler hitam je..

Ibnushukran said... [Reply]

tudung saji y paling sesuai, besar skit.. haha.. jenis tdung tak pnting asal mngikut syriat Islam.. berjilbab dengan betul.. :)

ILA HonEyBuNNy said... [Reply]

semua tudung ila pakai...

tapi tudung salji xpernah cuba lagik...

nak cuba pakai la...ngeh3...

Fifieyqa said... [Reply]

Ibnushukran : btul3...tu lebih penting kan...

ILA : haha....jom try...kot2 jadi trend ke nanti.. ;D

fadh leyanie said... [Reply]

walaupun tudung bawal kna iron..yanie suka tudung bawal..shawl pon ok jugak..nmpak trendy..kalau tudung awning bg yg pakai spek lebar mungkin tak sesuai tudung mungkin akan nmpak kembang..tudung saji pulak sesuai di buat hiasan sangkut kat dinding dapur..:)

Fifieyqa said... [Reply]

fadh leyanie : pendapat yg sgt bernas dpd yanie..hehe

anumuchan said... [Reply]

nk gk yg lilit2 tu tp mcm jadi pelik pulak muka.haha

m said... [Reply]

tudung saji tu xtahan heee =p

Cikya said... [Reply]

nak try pakai pashmina yang besar tapi tak reti..
hahaha, kelakar pulak rasa kalau tiba2 tukar dari AKel ke pashmina.. :D

asal lepas syarat syarak alhamdulillah..

fynahere said... [Reply]

sis pakai tudung bawal pergi keje..senang! tringin pakai tudung awning tp buruk! =(

kindergartenlibrary said... [Reply]

selalu nak cepat pakai tudung syria jek . :p

Fifieyqa said... [Reply]

アヌム ちゃん : haah kalau x terer lilit jadi terbelit pulak dah..huhu

Mya : hahaha...

Cikya : tak salah kan kalau nak try..heee

fyna : awww...sis pakai pape pun still chantekk sgt!!

nelly : wahh...kite sama!!

Amierah Nabillah said... [Reply]

saya suka tudung indon. hehehe :D

Fifieyqa said... [Reply]

Amierah Nabillah :ohhh...tudung indon pun da macam2 fesyen skarang... =)