Tuesday, August 14, 2012

melukis dan melukis lagi…kartun ini comel sangat la!

 

Assalamualaikum…

my darling lappy memang dah confirm sakit kronik…sedihnye!!sobs.. :’( 

dia kena masuk ‘hospital’…ICU pulak tu…sebab ‘kecederaannye’ agak parah sehingga menyebabkan dia bakal ‘hilang ingatan’ selepas operation nanti…nampaknye tiada lagi memori antara aku dan dia…lepas sebulan nanti baru boleh jumpe…hurmm rindunye kat kamu wahai sayangku…uhuk3

disebabkan musibah ini,hasrat aku untuk mendalami lagi Photoshop dan lain2 lagi software yg sewaktu dengannye telah terkubur begitu sahaje…aku plan nak belajar melukis-lukis lagi…doodle ke dodol ke kartun ke…tapi nampaknye tak dapat la… T__T

 

jadi sbg gantinye,aku pun menari-narikan jari jemari di atas kanvas putih yg juga dikenali sbg kertas lukisan…wahh puitis kau!!nanges A. Samad Said tengok!!

semalam terhasillah lukisan ciplak ini…ye…ini bukanlah ilham dpd diri sendiri melainkan meniru dpd benda yg sedia ada..

 

haaa..adik2..mari sini..dengar akak nak bercerita ni..

P8130632

kartun ini aku tiru dpd buku sekolah adik aku..haha…desperate sgt nak cari reference sampai buku dia pun aku tibai..

 

fifi

familiar bukan dengan kartun comel ni??ya..ya…dpd mana lagi kalau bukan kartun freebies dari blog Fizgraphicaku tukar sikit…bubuh nama aku kat dalam love tu..hee~~tang tangan tu memang agak complicated sikit..kalau tengok betul2 nampak macam cacat pulak…aishh aku ni merosakkan masterpiece orang pulak… =.=

cartoon islam muslimah ALLAH pink

haaa..ini dia kartun comel yg berjaya menambat hatiku sampai2 aku jadikan DP kat fb…hehe..I love Allah… Smile..dan kalau ade yg masih ingat,before this pun aku pernah meniru kartun lain dari FizzGraphic jugak…haha…I admit that I’m totally in love with all his masterpieces… ^__^

 

next…from cartoon I tried to sketch potraits..and it was totally a disaster!!haha…aku memang takde skill la nak lukis potret muka orang ni..memang failed habis la!

P8130633

ce teka ni muka sape?mesti tak dapat kan…ape taknye..memang takde rupe langsung!!

V

V

V

-Yoona-girls-generation-snsd-21506284-1920-1080

nah..actually she’s YoonA…since I adore her so much I tried la to draw her potrait..but..but..it turned to be….tetttt… V__V

 

then…tetiba aku teringat yg dulu2 masa zaman sekolah aku pernah jugak sketch potret artis ni…haha…ade rupe Elyana ke?aku memang minat gile dgn dia dulu especially time Dunia Baru tu…

P8140651

P8140653

ni gambar sebenar yg aku cuba tiru…ahhh failed jugak…

 

lepas tu…ade lagi penemuan baru..hoho…kartun2 zaman sekolah dulu aku selongkar balik…nasib baik aku tak buang!

P8140659

hoiihoii let’s go to the beach guys!!

 

aaaa minat Mulan tak??these are some of the characters in Mulan…naga yg jinak dan belalang yg comel!

 

P8140661

tong..tong..tong..bangun..bangun..sahur wei!!

 

P8140664

nak salam boleh??

 

this one is my all-time fav cartoon..Card Captor Sakura!!

P8140655

dulu memang aku minat gilerrr dgn kartun ni kat NTV7…

 

dah lama tak melukis..tangan pun jadi kaku…skill pun makin lama makin tumpul…wuu~~

 

aku pernah dengar orang cakap:

“Bakat itu umpama pedang yang perlu sentiasa digilap dan dibersihkan..kalau dibiarkan sahaja,ia akan berkarat dan dah tak berguna lagi..”

 

aku bukannye nak cakap yg aku ni berbakat sangat…hebat sangat..no no no…aku cuma minaaat sangat dgn benda2 camni…bakat tu macam ade takde je…tapi kalau kita ade sesuatu kebolehan tu tak salah kan kalau kita cuba gilap…kot2 satu hari nanti bakat tu akan datang sendiri dgn kesungguhan dan ketekunan kita yg terus mencuba tanpa jemu…

tak mustahil bukan??kebolehan yg so-so tu kalau kita asah,insyaallah boleh bertambah baik dan berkembang menjadi bakat yg tak disangka-sangka!!..belakang parang kalau diasah pun akan tajam kan??ehh kenapa aku rasa macam tak sesuai je peribahasa ni??haha…tett

 

so..kalau anda rasa yg anda ada bakat terpendam tu,apa kata cuba gilap2 asah2 kasi tajam…mana tau anda boleh meletopss kebaboom satu hari nanti??!!

yang penting Yakin Boleh!!yeahh…that’s the spirit!!

11 hot people like this:

fadh leyanie said... [Reply]

cantik2 lukisan..bukan semua jari pandai melukis,,.mungkin jari yg berinai boleh melukis :)
nmpaknya sy kna gilap2kan bakat memasak maggie nanti..:)

m said... [Reply]

amboi pandai melukis. bolehla lukis pic mya! hee :p

dilla.d said... [Reply]

wahhh dah ada bakat tu lukis lagi yaaa

hehe jom tgok tutorial melukis akak jom


http://dilladoodledat.blogspot.com/2012/07/dillas-drawings-tutorial-part-1.html

Fifieyqa said... [Reply]

@fadh leyanie
ehhhee thanx!!haaa boleh gak tu..kot2 nanti yanie boleh jadi masterchef!! :)

Fifieyqa said... [Reply]

@Mya
alaaa nak lukis orang tak pandai lagi laa...huhu~~

Fifieyqa said... [Reply]

@dilladoodledat
waahhh akak pon...so talented!kartun n komik sume best2!!hee~

dilla.d said... [Reply]

tehee time kasih XD wiee

Unknown said... [Reply]

wah,, tulisannya bagus.
Menyenangkan membacanya..

piza said... [Reply]

waaa cantik mlukis .. heheh ..
maaf cik admin. npe xdftar blog awk dlm alexa?? asenya lau dftr tntu dpt rank tinggi. gudluck.. =)

Unknown said... [Reply]

Assalamualaikum, jika berkenan untuk mencari vitamin yang sesuai dengan anda, sudikanlah visit my blog..

http://ratuhatianakku.blogspot.com

jazakallahu khairan kathira..

nurul farah said... [Reply]

feel free visit my blog.