Tuesday, February 15, 2011

terjah-menerjah..blog apa n siapa yang anda suka terjah?? = PART 1 =


            Assalamualaikum..salam maulidur rasul semua..(en3 kali ni sopan sikit,selalu main terjah je..haha..)...adalah lebih baik kite mengingati kekasih kite yg 1 ini daripada buah hati yg belum tentu sah menjadi suami/isteri kepada kite...eheemm...statement...bukan main you...hahaha...tapi betul kan...renung2kan dan selamat beramal!!!! (lari kejap dari tajuk..)

    okey..so hari ni aku nak share pasal blog2 yg aku suke terjah...ye la..aku akui sebagai blogger picisan yg baru je menjengah dunia blogging ni, aku sedar banyak lagi benda yg aku tak tau pasal blogging nie..frankly speaking, mule2 dulu..aku saje2 je suke2 nak buat blog...tengok2 blog orang yg lawa2..yg kiut-miut...so aku pun nak la jugak ade b;og yg macam tu..tapi the fact is nak buat blog yg awesome macam tu memang susah gile...memerlukan kesabaran dan kerajinan yg tinggi...passion is the most important thing in blogging..kalau tak, lahirlah blog2 yg sekadar hangat2 tahi ayam je kan...(kirenya blog aku termasuk tak dalam kategori ni???huhu..)
     tujuan sebenar aku buat blog ni adalah to keep updated with blog2 penulis novel @ cerpen..since aku memang minat sangat dengan novel2 online, so senang la aku nak tau kalau2 penulis ade post en3 baru...hehe..jadi aku pun follow la blog mereka...
     and then, x lame lepas tu aku baru tau ada macam2 jenis blog kat luar sana..lama2..aku baru tau BW tu ape...macam-macam lagi la...as a result, now i'm falling in love with blogging...sampai bile aku bukak FB n nampak notifications yg merlambak2 pun aku x heran sangat...kalau dulu aku selalu terkinja-kinja bile banyak notifications..tapi sekarang aku mula rasa bosan dengan FB..x tau la kenapa...hurmm...mungkin aku rasa lebih bebas nak mengekspressikan diri bile dekat dlm blog...macam tagline aku la.."my blog..my home"..
      
....dekat sini aku nak highlight beberapa blog yg aku suke terjah...tapi ikut kategori la...sebab aku suke sangat follow blog yg aku jumpe...so macam banyak sangat la..sebab tu dekat blog list ade yg aku remove..sebab nanti terlepas pandang pulak bile blogger feveret aku post en3 baru...huhu...calon-calonnye adalah : .......


a) blog miss fashionista



blog ni memang menjadi kegilaan gadis-gadis yg memang suke berfesyen kan...aku pun x ketinggalan tau..hehe...i love her style yg simple tapi nampak sangat cute...oohhhh....and lagi 1 ini membuktikan bahawa student2 dalam health professions bukannye nerd memanjang..kitorang pun love to be stylo mylo okey....got it??? 
Fatin Liyana



blog ni pun x kurang hebatnye..suke sangat tengok style kak irene...nampak ayu je..dengar2 she's getting married soon...wow..congratz ye...hehe..anyway love your flawless skin lorh..heee...


           




b) blog novel

serious wei..cerita2 kat cni semua best2..dgn penggunaan bahasa yg slumber...memang cerita dia semua lawak x ingat lah...lagi2 Hot N Cold tu..suke sangat2...




and then ade lagi...first time aku baca novel kat sini, aku x sangke pulak yg penulis dia budak2 skolah lagi..rasenye sekarang ni da lepas spm kot...tapi cerita dia memang best la...gaya penulisan dia nampak matured la...
prince charming






c) blog about K-pop
hah..aku suke sangat blog2 yg ade entri2 pasal dunia K-pop ni..biaselah..aku kan kipas-susah-mati kepada oppa2 yg hensem dan noona2 yg gorgeous...especially kalau ade lirik untuk OST korean drama yg latest2 punye..memanh i like...leh aku karaoke sesuke hati aku walaupun sepatah haram pun aku x paham bahasa korea nie...haha...tapi ade la sikit2 yg aku tau..jom..kite godek2 entri3 kat sini...
    L.o.L


                                                                          



          d) blogger yg handal dalam designing blog 
~~~~teett..teet...dorang ni memang buat aku jeles la...huhu..kalau la aku ade bakat yg awesome macam dorang nie..nak je aku renovate ASAP blog aku yg sangat la huduh nie..sob3...~~~

okey..blog nie memang awesome...penulisnye banyak kasi tutorial macam mane nak gune photoshop..bla..bla..bla...nak buat header blog yg kreatif n unik..macam blog dia la..walaupun cam simple je tapi aku suke sangat...sayangnye..aku x tau camne nak praktikkan ape yg dia ajar tu..hahaha...
MEmorialISme_HOPE with Heartstrings




kalau tadi blogger lelaki..sekarang perempuan pulak...hehe..aku bangge sebab girls pun terrer dalam design2 header blog nie..hehe..**wink..wink..**....maybe someday aku nak mintak tolong dekat blogger nie untuk buatkan header yg marvellous untuk aku???who knows...
dinky wink myravea


rasenye ini je la blog2 yg aku nak highlight buat masa ini..lain kali kalau aku rajin aku ulas2 lagi lah mane2 blog yg aku berkenan...penat gak nak godek2 blog2 yg beribu2 kat luar sana tu..pheww....okey lah...tataaaa....

( Rx: kepada blogger yg saya featured kat en3 nie harap anda semua x marah ye bila saya sebut2 pasal anda...kalau tersinggung ke..terkecik hati ke..juz let me know, okey...hehe..< bajet macam dorang baca je entri aku nie..muahahaha > )












                                

0 hot people like this: