Friday, February 11, 2011

....OnE-dAy sHoPpINg TriP....


.....wahhh....weeheee.....wuuhuuuu....gembiranye hari nie...dapat pergi shopping dekat Low Yatt n Times Square...walaupun tak la banyak mane aku beli..tapi ape yg aku nak semua aku dapat la...n sebab tu la...cume 4 barang je yg aku beli tapi total semua dah RM200++..omg!!!x sedar pun duit aku mengalir macam tu je...bagi aku,jumlah macam tu dah kire banyak gile la..
soo...sekarang nie..aku nak story sikit pasal ape yg berlaku kat kitorang (aku n my same-name roomate)...ye..FYI, kami ni nama je dok Kl..tapi x pernah pun pergi LOw Yatt...actually aku pernah pergi sekali..tu pun dgn kawan aku yg expert...aku memang x pernah la nak pergi sendiri...ye la...takut sesat..budak kampung la katakan...haha...
nak dijadikan cerita, masa kami turun kat Imbi n nak pergi Low Yatt, boleh pulak kami tersalah jalan...nasib baiklah ade pak guard yg tolong kami...hurmm..kalau x...memang sampai besok pun x sampai...sob3...ok..sekarang kami dah pun masuk dalam LY tu...pergi la survey2...actually..aku nak beli hard disk...dah lama aku mengidam nak beli...huhu...memang banyak gile la kedai kat sini..aku pun pening nak beli kat mana...one thing yg aku sedar ialah banyak kedai2 kat sini orang2 Bangla yg conquer...betullah kata lecturer aku...dorang sekarang dah makin hebat...sampai business macam ni pun dorang ade...
oket..tinggalkan pasal Bangla tu...okey...sekarang aku nak tunjuk..hard disk ape yg aku beli...
..
..
..
..
..
TAADAAA!!!!

alaaaahhh...aku beli yg biasa2 je...okey la kot harga tu.model ni pun dah lame keluar sebenarnya...lagipun aku beli kat Sri Computers...ade org cakap kedai ni boleh la dipercayai sikit...ye la...tau2 la...kat LY ni bukannya leh percaya sgt...kalau bendul sgt...nanti kena tipu...huhu...aku nak color pink..tapi dah habis stok pulak...isk3...sadisnye...x pe la...putih pun putih la...putih kan melambangkan kesucian n kemurnian...macam aku la...cehhh....haha..
..
..
..
next station : TS...
..
..

...ni macam pintu nak masuk tempat pameran CNY kot...da lame pun..dah basi...aku je yg baru nak datang sini..amik2 gambo..ape daa...yee...aku ingatkan pokok bunga sakura...rupe2nye bunga plastik je...aaahhh...belasah la...nak jugak amik gambar...heeee...

baiklah kawan2...ni la dia bunga sakura yg sedang kembang mekar tu ye...ni aku lepas makan KFC...nampak x plastik yg aku pegang tu??siap tapau lagi tau...heee...


 ...hee....nak pegang jugak benda nie...
                                              

 ...lawa la kan...walaupun cume 'fake' je...rase cam nak pergi jepun je sekarang nie...huhu...untung2    leh jumpe Mizushima Hiro...kakaka...

sooo...lepas tu kitorang pun round2 la 1 TS nie...rambang mate kot nak beli...beli ape???aku nak beli beg..beg untuk pergi kelas...dah bosan la pakai beg sandang...macam rock sangat...sesekali nak jugak kelihatan ayu...cewaaahhh...then,bile dah jumpe yg berkenan..ape lagi rembat laaaa...haha...murah je kot..RM 25...aku x nak kasi korang tengok sebab x lawa la...biase2 je...x de duit nak beli yg Jimmy Choo..Prada..n entah pape lagi brand lah...
..
lepas tu jalan2 lagi...sampai la aku jumpe 1 sandal nie...aku ingat nak beli wedges..tapi aku sedar...aku ni bukannye model..bukannye pandai nak pakai kasut tinggi2 nie...kang terpelecok pulak...nanti sape yg susah??mereka n keluarga mereka jugak..haha..
..
..
..

nie la dia sandal tu..mungkin macam x cantik sangat tapi i like you!!!hehe...lagipun ade diskaun sikit...dapatlah RM 41.95...yeayy!!!!dah dapat kasut!!!!
..
..
aku kalau keluar shopping memang x sah la kalau x bawak balik baju...x tau la..kenapa gian sangat nak beli baju banyak2..padehal ade yg aku beli pun x pakai lagi...isk3...ape la nak jadi dgn anak dara sorang ni kan???tapi ape leh buat...aku memang terpikat dgn baju nie..sebab pattern dia ade ala2 skirt gitu...ade diskaun lagi you!!!dapat RM25...murah kan???aku memang suke kalau barang murah2 nie...x yah lah nak membazir duit nak beli yg branded2...nak tengok x baju tu???tapi mungkin agak pelik la pada pandangan mata korang...pade aku nampak comey je...walaupun simple je baju tu..macam shirt-dress la...belang2..black n white...dah macam banduan pun ade gak...tapi nasib baiklah melintang garisannye...haha...heeee...
..
..
..
???
---
+++
===
///
***
^^^
..
..
..
,,,,,,,
~~~~~
..
..
..
..
..
...wei!!!mane baju tue???...haha..saje je nak kasi suspen kat korang...berdasarkan ape yg aku cakap tu..korang pandai2 la imagine sendiri ekk...marilah kite berimaginasi bersame spongebob dlm kotak imaaaginaaasiii...hahahaaa...

....okeylah...jam pun dah menunjukkan pukul 5 pm...kitorang kena la balik sekarang...tapi biaselah orang2 'jakun' macam kitorang ni kat TS ni pun leh sesat...adoooiii...memalukan je la...haha..bukan ape...kitorang cari laluan nak pergi monorel tu pun sampai kena tawaf 100x...(cehh...tu metafora je..)...lepas tu x tau la..ape malang nasib kami..bila turun kat Chow Kit..hujan pulak...so x leh la nak pergi kampus..ingat nak naik bas je balik kolej...so kami pun naik la monorel g Titiwangsa..and again...kami tersalah naik monorel pulak...kami pergi masuk monorel yg nak pergi KL Sentral...adoiiyaiii...nasib baik cepat tersedar..n dapatlah turun n naik semula monorel yg betul....alhamdulillah....finally...sampai jugak kami ke kolej yg terchenta dgn selamatnye...


soo...moral of the story...kite x payah takut untuk belajar sesuatu yg baru...walaupun mungkin banyak masalah yg akan timbul...but...we learn from mistakes,right???so nothing to be scared of...just do it..kalau x sampai bile kita nak pandai berdikari kan...macam kisah aku nie la...bile lagi nak experiences benda2 camnie...kekadang kalau kite fikir2 balik,memang la lawak kan...tapi hidup kalu x de thrill pun x best..ye x???
            
                okey deh...dah panjang nie aku membebel...penat la...x tido lagi nie...nak recharge battery...esok ade aktiviti kat kolej..Frisbee...aku tolong sikit2 tuk program ni..jom2 datang KTSN...alaaa yg dekat2 tasik titiwangsa tue...jom la..banyak lagi game yg kitorang buat..marilah sama2 kite mencipta generasi hebat yg sihat!!!!!
.....okeyhhh...chow dulu!!!!!....

0 hot people like this: