Friday, May 20, 2011

Kasih sayang??ade ape dgn kasih sayang?

Assalamualaikum...

Masuk ni,genaplah 5 entri aku yg sepi tanpa ape2 pic...huhu...ye la..sebelum ni kan aku wajib tampal gambo...tu la masalahnye kalau takde broadband ni... :-(

Okey la...kite lupekan pasal tu...

"kasih sayang tu macam udara.kita tak boleh nampak,tapi kita boleh rasa"

Eh,macam penah dengar je..mesti la kan...korang tengok tak citer Di Hujung Mihrab...alaa yg ade Sariyanti tu...hehe..

Bile aku tengok citer tu,aku terfikir2 jugak...memang betul...setiap orang ade cara yg tersendiri utk tunjukkan kasih sayang...
Dan takde satu pun ibubapa yg tak sayangkan anak2nye...mungkin kita sbg anak tak nampak tang mana parents kita sayang kat kita...
Sebab tu la ade je remaja2 yg memberontak ..konon2 kurang kasih sayang la...

Tapi,cuba kita tengok balik,bila kita sakit,sape yg jaga kita?sape yg risaukan kita?

So,ape kata,kita sbg anak,cuba pulak tunjukkan kasih sayang kat parents kita...tak salah kan...
Oh...tapi kan,sebenarnye,aku ni jenis yg susah nak tunjukkan kasih sayang kat orang lain...haha..
Ape la..dah tau macam tu,sebok pulak nak ngajar orang...tettt

So..konklusinye kat sini,bila kita rase macam takde sape2 pun yg sayang kat kita,
Ingatlah...masih ada Dia yg sayangkan kita...
yup..Allah is always by ourside...kita tak boleh nampak,tapi kita boleh rasa,kan??
Rx : spread love all over the world... =D

19 hot people like this:

sarah mohamad said... [Reply]

ye. hanya DIA yg akan bersama kita :)

nelly said... [Reply]

setuju ! mari berjasih sayang ,,
=)

アヌム ちゃん said... [Reply]

tunjukkan kasih dan sayang kita dekat ibubapa kita sementara mereka masih ada..

MiSz fiFiEyQa said... [Reply]

sarah mohamad : betul tu...kita x keseorangan..

MiSz fiFiEyQa said... [Reply]

nelly : jom2...hari2 berkasih sayang..

MiSz fiFiEyQa said... [Reply]

アヌム ちゃん
: i love my parents!! =)

J.Syazwana said... [Reply]

betol tuh.
dah lama tak balik rumah :(

J.Syazwana said... [Reply]

betol tuh.
dah lama tak balik rumah :(

MiSz fiFiEyQa said... [Reply]

J.Syazwana : alala..ciannye..sabar ye..x lame lagi mesti cuti..

Ibnushukran said... [Reply]

di hujung mihrab.. love it.. seriuz sy tngik cite nk nangis,touching skit cite 2.. y itu la cinta sbnar benarnya cinta krn Allah swt.. cinta y sejati krn Allah swt..
bagaimana kita mncintai makhluk slgi tidak mcintai khaliqnya.. :)

MiSz fiFiEyQa said... [Reply]

Best kan...memang tacing la...mesej dia pun bagus...suka kalau citer camni diperbanyakkan.. oh,tetibe rase nk tgok nurkasih plak..huhu

fadh leyanie said... [Reply]

fakta : dalam dunia ni ada 5 org yg sayang kita..
pencipta kita ALLAH sentiasa ada disisi kita..:)jadi janganlah rasa kita tidak disayangi sesiapa.

MiSz fiFiEyQa said... [Reply]

fadh leyanie : betul tu...Allah tetap ade utk kita.. :D

Syafiq Rosli said... [Reply]

awak jgn rsau masih ramai lg yg syg kn awak..cuma nampk tak nmpk je..:)

MiSz fiFiEyQa said... [Reply]

Syafiq Rosli : haah kan..kadang2 kita sendiri x perasan..

Ain Atika Zailani said... [Reply]

betul...mana pun kite g Dia tetap ada dengan kita..=)

MiSz fiFiEyQa said... [Reply]

Ain Atika Zailani : Allah ade utk kita mase susah n senang.. :-)

HonEyBuNNy said... [Reply]

kadang2 kita xnampak ada insan lain yg sayangkan kita....;-)

apapun...Allah xpernah tglkn kita kan..kepadaNYa la kita memmohon segalanya...

MiSz fiFiEyQa said... [Reply]

Honeybunny : betul tu...stuju sgt2..