Friday, November 2, 2012

Exam sudah habis bro!! (gaya KL Gangster!)

 

Assalamualaikum..

tak jawab dosa,kalau jawab sayang!!ahakss…agak2 sis Maria sue aku tak sebab curik tagline dia ni??ahhaaa~~

 

(ehh bukan kata nak update masa cuti sekolah nanti ke??haha..biasa la..blogger memang camni..kadang2 idea datang ketika masa yg tak disangka-sangaka..maka haruslah dicurahkan ke dalam blognye..bukan begitu??hewwwheww)

2519465662_e2e7d8a805

 

yeah…aku baru je habis exam pagi tadi…please jangan tanye macam mana performance aku dalam exam kali ni sebab aku hanya dapat jawab : NO KOMEN!!

tapi kan tapi kan…tak boleh la..aku still nak cakap jugak..aku kan dah biasa mengadu kat hubby aku nih kan..again (for the 1 million time) honestly, I am very very disappointed with myself!! :'(

tak tau la…kenapa aku rasa macam ape yg aku jawab tu sume salah??hafal formula ni…tapi formula lain pulak yg aku ingat time exam..and then I even made careless mistakes that shouldn’t be done in the first place!!suddenly blank pun ade..sumenye dah tunggang terbalik jadinye…seriously,what the hell was happening to me??sobss..maybe otak aku dah jadi slow sikit lepas cuti 2 bulan hari tu..plus,masa yg ade utk aku study pun memang limited…2 hari utk study 6 subject??gile ke hape??dah la sume 3 credit hour..sabo je la.. +___+

tu la…sape suruh amik risiko study last minute…memang la aku dah selalu buat camtu tapi biasanye gap before exam tu panjang sikit compared to this time…macam trying to commit suicide dgn terjun ke lombong pon ade ni…huhu~~

dont know why..tapi aku macam dapat bayangkan bahawa sejarah lama bakal berulang kembali…that is result midsem aku bakal jatuh menjunam lagi…Ya Allah..mintak jauh la…sekarang ni memang aku tawakal je…memang kena struggle habis la utk final nanti to compensate this one…but I still pray and hope for a miracle…praying that I’ll pass in this exam…Amin.. 

#I even wrote a reminder for myself..but seemed like it just went in vain…dah terlambat…

notes

**moral of the story : sila jangan jadi macam aku..please, I’m begging you…or else…you’ll end up regretting, blaming yourself & feeling so depressed while there’s nothing that you could actually do to fix those effect-of-your-stupid-action…

and kalau nak study last minute sekalipun, make sure masa yg ade tu reasonable enough utk cover all subjects…takde la nanti just scan scan notes tapi habuk pun tarak..masuk and terus keluar,takde ape pun yg melekat kat kepala otak..

 

and one more thing that I wanna point out here..dah lama aku nak cakap benda ni sebenarnye..

certain people tend to say this to me :

“alaaa..kau tak payah study pun takpe…kau kan terer…tak study pun result gempak jugak nanti”..

dannggg!! I’m truly sorry..but like seriously, I really hate those words!

eh helloo…ade ke orang yg tak study and then tibe2 dapat 4 flat??unless he or she is a genius…and here,proudly said, I am NOT that kind of people…kalau tak memang dah lama aku dapat 4 flat tu!

I’m just ordinary…being up and down…takde la kat atas je memanjang…kadang2 perform better kadang2 hampeh…macam kali ni…hurmm…

okeylah..

that’s enough…cukuplah dgn sesi luahan perasaan ni..aku tau…each time after exam pun mesti benda yg lebih kurang sama yg aku bebelkan…menyesal,taubat pastu buat lagi..manusia oh manusia!!  T____T

 

****sila switch mood anda kepada mood santai utk perenggan seterusnye…a’ah..entri ni panjang lagi okayyy..jangan risau,kalau tak habis baca hari ni,boleh je sambung esok utk part 2 ni..kah3..**

 

 

as soon as the exam ended, my friend, Mas (who’ll probably reading this..haha..) and I immediately ran to the monorail station…lari la sangat kan..we went to TBS to buy ticket to balik kampung next week…wajib beli awal tau..takut habis pulak..kan dah nak Deepavali…kang menangis pulak bile tiket dah sold out!

and then..as to fulfill my long-time cravings for Tutti Frutti, she gave me a treat to try a cup for trial..(tq Mas! lebiu..eheh..)tapi kan awkward gile tau…aku masuk kedai tu pun macam teragak-agak tak tau nak ambik macam mana sebab this is my first time being there..I bet orang yg kat kaunter tu mesti cakap aku jakun.. =,=”

tutti frutti

tadaaa….ini la dia..rupa cik tutti kita…aku tak tau nak pilih toppings ape..so main campak2 je la..haha..amekaw!!nasib baik tak mahal sgt..dalam RM 8 lebih camtu..and baru aku tau yg dia kira tu based on weight..kiranye suka hati perut kau la nak letak berapa jenis toppings pon asalkan berat tu pandai2 la nak estimate..kang tak pasal2 kena bayar mahal gile sebab overweight sangat..menangis la kalau tiba2 kena bayar RM 50 for just a cup of frozen yogurt!

okey…itu appetiser saje ye kawan2…sekarang kita lunch pulak…alaaa makan kat food court je pun..tapi memang I prefer food court more la for the sake of my money of course!! TBS memang bagus la..KFC ade..Dunkin Donut ade…Kenny Rogers ade…etc etc…pilih je yg mana suka…tapi duit mesti siap sedia la ye… ;)

 

so, I choose Nasi Kukus Ayam Dara Berempah (RM 6.90) + Apple juice (RM 3.30)…okey la kan harga tu..affordable la jugak..sedap pun sedap…kenyang pun kenyang…hehe..

 

nasi kukus

see…sampai senget2 tau ai snap pic ni..semata-mata nak kasi uollss tengok..muahaha..motip??

 

okey..ni pulak ai verangan2 jadi model handbag..haha..takde la..saje je nak show off (amboii riak sungguh..)beg baru ai tu..ai baru beli kat Pesta Konvo hari tu..see??saiz beg sama besar malah dah overshadowed tuan dia sendiri..I wonder kenapa la aku selalu beli beg yg besar2 gedabak camni?? and percaya tak ai beli beg ni pun sebab ai dah fall in love dgn corak ala2 beg kat surface tu?nampak kan??motip sangat la kan…dah la bentuk square kot..haha..

bag

 

 

and then lagi…since aku bosan dan macam dah takde keje sangat petang tadi lepas balik TBS tu..aku pun pegi la tweet benda ni :

capture-20121102-175307

 haha…poyo tak poyo tak??ape motip ni??segmen Sampaikan Salam ke ape ni?takpe la kan..even sis Fatin Suhana tak mention nama aku directly n pastu dia terus cakap pasal hal lain, tapi kira sampai & berjawab jugak lah salam aku tu kan..hahaha..nampak macam kurang kasih sayang dan desperate mencari perhatian kan..kan..kan….alaa apae salahnye..bukan selalu..sekali sekala je..bila hati sedang berduka lara…boleh jugak jadi pengubat jiwa… #puitislasangat

 

korang ade twitter?jom bertweet-tweet…sekarang ni kan aku dah bosan dgn facebook..bukan curang..tapi cuma hilang minat je..haha…maafkan daku..bukan niatku…untuk menduakanmu…wahai muka buku!! ecewahhh..pandainye aku buat pantun 4 kerat!! **clap clap**

 

penat dah menaip…next agenda, mari menonton Hantu Kapcai!! boleh la aku gelak puas2 malam ni sebab roommate aku dah balik kampung..keh3..

esok pulak nak hang out cuci2 mata pegi TS..haha…memang bahagia kan hidup kau…macam dah lepas final exam je!!takpe…just once…I wanna kick off all the tensions out of my head!!

okeyy…entri tamat…sekian..terima kasih…  (^___^)

 

 

 

 

3 hot people like this:

kindergartenlibrary said... [Reply]

best laa dia . hehehe

good luck untuk result . kongsi nanti . :P

ya budak comel ? :)

Nik said... [Reply]

biasa la tu.sis pun suka study last minute...ahaha

Liza Razak said... [Reply]

good luck tau nanti !!