Sunday, November 18, 2012

randomness of my not-so-holidays

 

Assalamualaikum..

**I was spending the last night at my lovely home while drafting this post***

after pampering myself for almost a week in my lovely home, my mind suddenly went blank!!ahaha…since I don’t want to abandon my little bloggy for a long time, here I just want to update about some random things that happened throughout the week..nothing much pun…sebab aku just duduk rumah je..haha…macam biasa lah kan..ibarat tuan puteri yg terkurung dalam istana..ecehh puteri la sangat kan!

malas nak mukadimah panjang2…let the captions tell you the story yawww~~

 

2012-11-12 08.27.01_副本

novel yg paling susah aku nak cari : Sebenarnya, Saya isteri Dia! by Zura Asyfar : akhirnya jatuh jua ke dalam genggamanku!!wahahahkahkah  **gelak jahat macam penjahat dgn tetibe**

komen aku : novel ni best…cumanye kan..cara konflik tu dimatikan macam senang sangat la…semudah abc gitu…so macam kurang thrill sikit la..haha..sesuka hati je kau kritik kan..macam la pandai sangat tulis novel..tettt…papepun kena la baca sendiri..lain orang lain pendapatnye…tapi tak kesah la kan..yg paling penting, happy ending!!so takde la nanti ade yg rasa macam nak bakar novel tu sebab tak puas hati..hewhewhew..

**dengar2 hari tu Kak Zura cakap yg novel ni bakal diadaptasi jadi drama tahun depan…sape la yg bertuah dpt watak utama tu kan??kot2 aku terpilih jadi watak Syaf pun ok jugak tu! confirm rating jatuh menjunam-junam!!agagagakkk  XP

 

kristal

aku balik kampung hari Jumaat…esoknya, ada kenduri kawen kakak kawan aku..dapatlah keychain kristal yg comel lote nih..since aku pergi dgn tergesa-gesa so tak sempatlah nak snap pape pic..hari Ahad pulak kakak kawan aku yg lain pulak kawen…and again the only pic yg sempat di-snap is my own pic before going to the wedding..haha..poyo kan.. #haruslah

pika 

ape fungsi handbag tu pun aku tak tau…maybe utk mencantikkan lagi gambar kot..lol

 

actually hari Sabtu tu pun ade majlis kawen ex-roommate aku kat matrik dulu…pandai tau dia pilih date yg cantik.. >>10.11.12<< before this pun aku pernah mention pasal dia…since rumah dia jauh noo kat Skudai sana tu and aku pun takde transport and tak tau jalan nak ke rumah dia,makanye I’d to turn down her invitation…  ;(

bila tengok gambar kawen dia, aku terkedu sebentar…**terkedu tu!haha…sebabnye dia nampak lain n cantik sangat masa bersanding…muka dia dah la ala2 chinese look sikit..and then guess what, she’s actually wearing the wedding dress that I’ve been dreaming of all this while…the one with pink-turquoise combination!

 

665416_386632674744196_1393687974_o

see..cantik kan?? bagai pinang dibelah dua…I’m happy for you my friend!! Barakallah..  ;’))

 

nampaknye impian aku dah direalisasikan lebih awal oleh kawan yg mempunyai nama yg sama dgn aku..kiranye dream comes true jugak la kan!!haha..harap2 badi dia melekat la kat aku pulak…ekekeke…keganjengan pulak bocah iki… **sila alert penggunaan bahasa Jawa di situ!! ;)

..

..

..

bb 

 broadband aku pulak buat hal time2 cuti camni…susah nak dapat line..pastu kalau ade pun lembab semacam..so memang aku terasing seketika dpd dunia internet tanpa sempadan itu..rasa macam nak terminate je!!

 

piala

and then kebetulan pulak adik aku ade Majlis Penyampaian Hadiah…ni antara piala2 yg berjaya dibawa pulang…pastu dia sebok la nak mendabik dada n show off piala2 dia yg dah semakin melebihi bilangan piala kepunyaanku…ciss..tapi aku kesah ape..lain la kalau dia dapat duit..haa yg tu aku kesah!haha..dasar materialistik!

..

..

for almost the rest of the days, I just spent my time watching movies and dramas in my laptop…tu pun ade lagi yg still tak habis…memang stok aku boleh tahan setahun kot..haha..and buat yg ke saturatuslimapuluhuta kalinye, memang notes yg aku bawak balik tu sekadar menjadi perhiasan sahaja…malah yg masih terperam dlm beg pun ade!!pfffftt!!

 

 

PB160837_副本 

gambar selingan…masih pokok bunga yg sama..cuma kali ni ade semut2 yg sedang menghisap madu..

..

..

..

 

hari sebelum aku balik kolej tu aku pergi jagongan kejap dgn family aku..ini istilah Jawa..dan ia tidak ade kaitan dgn aktiviti menanam jagong ataupun meratah jagung..tidak sama sekali…ia bermaksud kita pergi melawat ibu yg baru bersalin..pergi melawat baby yg baru lahir la macam tu..

in this case she is my cousin’s daughter…yeah..she’s 19 and she already got that title…ibu muda…lebih muda dpd aku…tapi kalau nak compare dgn aku, dia jauh lebih besar dpd aku..bukan gemuk..cuma dia tu tinggi gila dan memang sesuai sgt la kalau jadi mak orang…and aku pun dapat jugak title baru..nenek secara tak rasmi..tapi nenek vogue lagi anggun bergaya kebaboom lah beb! kahkahkah

 Cute-Baby-Boy

obviously this is not her baby of course!!haha

seketika aku terfikir…dia muda2 dah matang…aku yg lebih tua ni pun tak berapa nak matang sangat..haha…dah nak genap 21 hujung bulan depan..dah nak jadi orang dewasa…huhu…rasa macam kejap je masa berlalu..

..

..

lepas tu pergi menjenguk embah aku pulak..luckily..langkah kanan..datang2 je makcik aku tengah masak nasi ayam…hehe..macam tau2 je family aku nak datang..

lepas makan, lepak2 borak2…and kebetulan pulak hujan turun dgn lebatnye sampai petang..so tunggu la sampai hujan reda sikit..bila nak balik tu, terjumpa pulak dgn payung cute ni…

ehh aku memang minat gile kot dgn payung rainbow macam ni!rasa macam nak rembat je..haha..tapi tu pakcik aku punye daaa..so sebagai kenangan, marilah bergambar bersama payung ini sambil menyanyi lagu Rihanna : Under My Umbrella dgn sepenuh hati ye!

 

yiyi

adik aku juga tidak mahu ketinggalan utk menjadi model payung tidak bertauliah…but seriously I like this pic the most!

 

fqa2

si kakak yg verangan menjadi gadis Melayu terakhir di bawah payung Pelangi Senja Stacy..haha..lawa kan?? I mean payung tu…the color looks so vibrant and energetic! ;))

 

ehh lupe pulak nak mention…rumah aku sekarang ni sedang di-renovate sikit…or should I say tambah sikit part rumah tu…plus..we got a brand new bilik air!!siap ade shower lagi tuh!!haha..feeling macam dok bandar la konon…the other part still in progress…maybe tahun depan bile aku balik cuti sem 5 nanti dah siap kot…tak sabar pulak rasanye!

 

okeyh..tu je kot cerita bosan pasal cuti aku…kalau tak bosan tu memang bukan aku la kan…istilah bosan memang dah jadi darah daging dlm hidup aku..perkataan sinonim bagi fifi ialah bosan..eh eh apsal tibe2 citer pasal bosan ni??off topic la!!  T.T

 

~~ Salam Maal Hijrah 1434 H ~~ rasa tak terlambat lagi kan nak wish?

 

last but not least…marilah kita beramai-ramai berdoa untuk keselamatan saudara2 kita di bumi Gaza…semoga mereka diberi kekuatan untuk berhadapan dgn kekejaman Israel! Allahuakhbar!

67857_435575389840803_1894559462_n

#Pray for Gaza #Pray for Gaza

0 hot people like this: