Monday, August 27, 2012

Ohh My Raya!! Hari Raya saya… (^,^)

 

Assalamualaikum…  (^__^)

kejap je dah 9 Syawal kan…budak2 dah pun start sekolah hari ni…yg keje pulak rasenye dah lame kot start keje balik kan…yg masih cuti pulak teruskanlah bercuti…macam aku laa..hehe

so far how’s your raya??best tak??happening tak??mine was okay la..better than last year sebab tahun ni I got the chance untuk pegi beraya ke rumah kawan2…hehe…even just some of them but it’s okey la kan…jumpe jugak dgn muka kengkawan yg dah lama tak nampak bertahun-tahun lamenye…  :)

 

rasenye tak sah la kan kalau tak update pasal hari raye..at least sikit pun jadi la..walaupun takde citer best sangat pun yg nak diceritakan…gambar pon sumenye blur-blur belaka…nasiblah labuu…

 

okey….taknak cakap banyak..sekarang kita tengok gambar keluarga bahagia di pagi raya…dah kira wajiblah kan nak amik gambar satu family camni..act tema tahun ni kaler merah tapi last2 sume pakai ikut suke je..haha

2012-08-19 11.18.13

setelah aku kaji2,gambar ni la yg nampak lawa dalam banyak2 trial…  :’)

 

2012-08-19 11.19.24

ermm kalau nak diikutkan,yg ni lebih lawa..tapi yg kurengnye di situ adalah sebab position aku terlindung sikit…muehehe nak dia jugak yg nampak perfect! XD

 

2012-08-19 11.51.56

jeng3…ni dia baju raya aku…haha…nampak familiar bukan??ya ya ya…act ini baju dinner fac aku masa 1st year la bukannye baju raya yg sebenar…atas sebab2 masalah teknikal yg tak dapat dielakkan terpakse la aku pakai baju ni..hoho…gile panas hang tau pakai jubah ni…dah la hitam…cuaca pulak memang hot summer la…nasib baik aku tak pengsan..kah3…

aku tobat tak mau dah pakai jubah kaler hitam camni…lain la kalau pakai pi dinner..tu lain laa…malam2 sejuuuk sikit…kan..kan…

 

P8130610

it’s like a must untuk menyalakan pelita di malam hari kan…tahun ni pun pasang jugak.. Winking smile

 

2012-08-20 08.13.02

ni pulak juadah di pagi raya…masak simple je tahun ni…

 

ahhhaaa hari tu aku cakap nak zoom sikit inai raya kan…hehe

inai

mengidam punye pasal last2 minute aku hentam je pakai…malam raya tu la aku terketar2 nak lukis benda alah ni…memang comot habis la…muahaha…lantaklah!!sampai tertido-tido aku tunggu inai tu kering…hasilnye…scary sungguh!!merah kehitam-hitaman dah macam kuku hantu raye dah…tskkk..

 

inai2

but…a few days later, the colour turned out to be nicer than the 1st day!yayy…I loike!!!tapi inai ni tak kekal lama sangat pun…raya ke-5 kot ukiran tu dah hilang…tapi yg kat kuku ade lagi laa…

hurmmmm nak letak gambar ape lagi ekk…tak banyak sangat la amik gambar…masa pegi beraya dgn kawan2 hari tu pun terlupa nak snap pic utk kenangan…sobs…jeles pulak bile tengok kat fb kawan2 lain yg dok bergambar together-gether…bile la agaknye boleh gathering & reunion macam dorang ni.. =,=”

 

okehh..kita letak je la gambar ni…with my mom n lil bro…blur pun blur lah!ni raye ke berape entah..tak hengat pulok!

me mak yiyi

ahaaa ini la baju raye aku tahun ni..kaler merah..nak tak nak kena pakai jugak…kang membazir je beli tak pakai..

 

me nuraini

siapakah budak perempuan yg comel ini??haaa she’s Nuraini…my little cousin…hyperaktif tak hengat…nak tangkap gambar pon susah..asyik nak lari ke sana sini..tu yg ade gambar yg blur2 tu…kemain susah nak tangkap dia bagi duduk diam2…

 

2012-08-21 17.52.27

my adik…pegi beraye rumah orang tapi sebok nak main ketapi yg bergerak-gerak tu…act aku pun jakun jugak!haha

 

2012-08-21 18.02.33

sorang sebok main ketapi sorang lagi sebok membelek handphone…kau tengok..kemain khusyuk lagi si Nuraini tu tekan2 henfon mak dia…lepas tu siap snap gambar aku pulak tu…

V

V

Foto0223

aku tengah dok usha2 jam tangan tetibe ade cahaya flash menyilaukan bijik mataku…wahh dah macam paparazzi kau!!nasib baik mulut aku tak menganga ke ape,kalau tak kan dah jatuh saham di situ!!kah3

 

yang ni pulak raya ke-5…  ^^

2012-08-23 14.24.16

tak paham kenapa aku buat tangan macam tu…nak masuk nasyid mungkin… Smile

 

on the way nak balik rumah,kami singgah warung kejap…abah pegi tapau makanan while kitorang pulak sebok bergambo dalam kete..haha macam takde keje je…

 

2012-08-23 17.57.52

adik aku ni sebok nak melaram dgn spec bapak aku…

 

2012-08-23 17.56.34

2012-08-23 17.52.58

me and my mom…hahaha

 

okey la…tu je cerita hari raya saya pada tahun ini…agak boring kan??ye ye saya tahu itu dan saya sudah biasa dengan keadaan ini… >,<

walau macam mana sekalipun hari raya anda, raikanlah hari kemenangan kita dengan penuh kesyukuran dan keinsafan…dan kalau buat open house tu sudi-sudikanlah jemput diri ini sekali ye….  =D

 

(Rx : banyak dapat duit raye??lol..)

10 hot people like this:

fadh leyanie said... [Reply]

tudiaa raya dia..siap berukiran inai,cantik..nak mintak no tepon adik yg pakai spek bapak tu,nmpak macam hero kuch2 hotta hey..:P
umur dah tua,duit raya pn dpt sikit.y_y

Ayu said... [Reply]

mmg susah nak carik yg sedondon kan...last skli masing2 pilih kaler sendiri yer...hehehe...slmt Raye, dear.slm kenal...:)

m said... [Reply]

amboiii meriahnya raya! anyway, comel2 je baju suma :D

Fifieyqa said... [Reply]

@fadh leyanie
haha...adik takde henfon lah...no ic ade la..same la...duit raye pun dapat sikit je..huhu. T__T

Fifieyqa said... [Reply]

@YaYaNsMuM a.k.a YM
tu la...susah nak bermuafakat nih..kadang2 yg lain nak pakai baju kaler lain pulak..
nice to meet u! ;)

Fifieyqa said... [Reply]

@Mya
meriah ke??biase2 je..huhu..
baju pun main taram je tu.. XD

| CIKZEK | said... [Reply]

selamat hariii raya awakkkkk :)))))

m said... [Reply]

eheh siyes ni. em baju last yg gray ala peplum tu awk beli or tempah? very nice hee :)

Fifieyqa said... [Reply]

@♥ Cik Zack ♥
selamat hri raye jugak!! ^.^

Fifieyqa said... [Reply]

@Mya
teheee..ohh that one beli je..kat First Lady banyak...and the best thing it's affordable..murah je!! =D