Friday, August 10, 2012

inai oh inai : rasa macam nak kawen la pulak!

 

Assalamualaikum…

raya dah nak dekat…Ramadhan pun dah nak meninggalkan kita…sedih kan…kalau puasa kat rumah ni bukan main cepat lagi masa berlari berkejaran seindah bunga di taman…tup tup dah nak habis cuti…tup tup dah masuk semester baru..adehh..ni yg paling lemah nie… =(

takpe takpe…kita jangan pikir lagi benda ni…buat rosak mood raya je kan…tapi sebenarnye takde mood sangat pun..biasa2 je…tapi tahun ni aku excited sikit sebab sejak sekian lama,tahun ni baru la aku dapat merasa nak pakai inai balik…kalau dulu2 time sekolah masa cuti panjang je boleh pakai inai…

tapi sekarang…ikut suka hati kau la Kiah..nak pakai sepanjang tahun pun orang tak kesah…takde orang marah…nak cat kuku pakai Nippon paint pun takde orang nak heran..(err tapi sanggup ke??)except ade la satu dua mulut yg busy body menyindir “bila kau kawen ni?tak jemput pun..blabla yada yada..”

ahhh..anggap la sume tu hanye suara2 halimunan…haha…yg penting hatiku happy melihat jari-jemari yg runcing ini disaluti warna merah-tak-merah-sangat-maroon-oren-pun-boleh-la…kau faham ke color ape yg aku describe ni??

no worries..ini dia samplenye..

2012_08_09_09_32_38

right hand..

 

2012-08-09 09.02.21_美化000

left-handed..

hei hei..jangan nak mengutuk aku tauu…aku tau la memang rupe jari aku agak huduh di situ…mau taknye…ni aku snap betul2 lepas aku remove inai tu…kecut-pucat-berkedut kot jari aku masa tu…dah macam jari orang tua…yg ni kira dah kurang sikit la kekedutannye..

 

拼图2012_08_09_09_25_07_美化000

see??betapa gigihnye aku membalut kesepuluh-kesepuluh jari-jemariku ini dgn plastik diikat pula dgn getah tempe..mula2 nak ikat macam tu je,but then susah pulak bile kena buat sorang2 ni…so aku jerut je la gune rubber band tuh..hodoh memang la hodoh tapi aku kesah hape..asalkan dapat cover sume…biar inai cepat meresap gitu…

dapat bayangkan tak kehebatan aku buat sume ni sorang2??ehh eh kau apesal nak melompat ke dalam bakul lalu mengangkatnye sendiri di bulan puasa sebegini???tak ke kurang pahala puasa engkau…isk3  =,=”

okey lupekan pernyataan tak-sedar-diri di atas…tapi kan..serius weh..aku terjerut kuat sangat…sakit kot sampai malam tu aku terbangun sebab jari2ku itu menjerit kesakitan coz kekurangan oksigen!!kejamnye aku kan…so dgn susah payah aku pun melonggarkan ikatan inai tu..kalau tak dengan aku aku sekali tak cukup oksigen kang…

 

ohh yaaa for your information,aku guna inai daun ye…tumbuk jangan tak tumbuk!sebab tu color dia macam tak merah sangat..macam tak menjadi pun ade..entah le..tak tau la aku salah ramuan or memang pokok inai kat rumah aku dah tak subur…wallahua’lam..

lepas tu aku memang suka letak secara sesuka hati..free style gitu..aku tak main la nak letak solar-tape utk nampak kemas…tu orang nak kawen boleh la…sebab tu kalau anda lihat warna oren kat jari tu macam tak rata sangat…baru nampak macam orang single yg sukakan kebebasan!!!hahaha macam takde kaitan pulak..

 

inai

warna inai macam dah pudar sikit…padahal aku pakai baru je 2 hari lepas..hurmmm ni nampak macam dah boleh je nak sarung cincin ni..come on…come on..ade sesape berani??keh3koh3kih3…

 

actually aku belum puas hati sangat…rasa macam nak buat lagi sekali..nak try inai serbuk pulak…nak biar merah menyala-nyala lagi…nanti la tunggu malam raya nanti ke…tengok la kalau rajin…

p/s : sebenarnye keinginan aku ni membuak-buak lepas tengok kak Zoey pakai inai…nampak meletopss uollss!!jeles mak!!keh3

yeahh..tahun ni boleh beraya dgn jari yg berinai!!!hahaha…baru meriaaah..kelaas kauu pikah!!! (>,<)

2 hot people like this:

FN said... [Reply]

inai pekat baru comel ye dok..hehe assalamualaikum :)

Fifieyqa said... [Reply]

@Abstract of Life
w'salam..yup,exactly!pekat2 baru puas hati!! ^__^