Saturday, December 17, 2011

aku macam dah tawar hati la dgn blogging ni… T_T

 

Assalamualaikum…

rase macam dah lame je kan aku tak hapdet belog ni…lame ke??lame la jugak…tiba2 aku menyepi camni agak2 ade orang rindu tak??haha..okey tak payah nak perasan sangat la minah oiii..

sebenarnye isnin lepas aku dah selamat berada dekat rumah…yup..aku cuti kejap sebab takde kelas for the whole week except for that monday la…lepas kelas hari isnin tu aku terus terbang ke TBS…yeah..excited gile nak balik wei…

aku ingatkan kat rumah ni boleh la aku relax2 kejap…tinggalkan segala permasalahan kat kolej tu…rupa2nye tu sume cuma la angan2 kisah dongeng semata-mata…

mana taknye…masa kat rumah ni la…ade je orang nak mesej…cakap pasal ade meeting la..pasal assignment la…LC kena ubah la..(tau tak LC tu ape??it’s a Learning Contract that has to be submitted for HC subject after any programme…rase2 sume universiti pon ade benda alah HC ni kan???entah la…ni bukan topik utama pon…)

yang paling memeningkan kepala aku adalah bila partner aku dlm 1 assigment ni tiba2 mintak aku emel kat dia kerja yg aku tak tau pun kena buat : by Friday which is yesterday…material utk benda tu pulak ade kat partner aku lagi satu and the good news is dia pun balik kampung jugak sampai la ahad ni…okey..sila la tepuk tangan utk aku..**clap..clap..

actually aku dah agak benda macam ni akan terjadi…sebab masa awal2 dulu pun kami tak bincang betul2…tak divide tugas betul2…tup tup bile dah dekat nak deadline which is next week baru la nak mintak…dah la ade presentation sekali…tak tau la ape nak jadi…sebelum ni aku memang risau jugak dgn assignment ni sampai aku fikir 100x kot either nak balik rumah ke tak…tapi bila aku tengok semua orang macam relax and buat tak tahu je aku pun decide la utk balik…

but now see what happened??semua dah mcm kelam kabut…kucing yg hilang anak pun xde la lintang pukang camni…sepanjang hari Jumaat(semalam) aku dah tak tenang dah…rasa macam nak terbang balik KL hari tu jugak…tapi nasib baik la aku da beli tiket balik utk hari ni..awal sikit…selalunye aku balik hari ahad…(nampak mcm pening ke flow citer ni??layankan aje la..)

okey..mungkin ini salah aku jugak sebab tak berani nak bersuara dlm hal ni…sekarang dah jadi last minute’s work pulak…kalau individual assigment tu aku tak kesah sgt la kalau kena buat last minute(sebab dah biasa buat pon..hehe) tapi kalau group assignment camni la yg leceh…adehh…rasa mcm nak terjun kat dlm banjir pulak..haha..(bukan da x banjir lagi ke KL ni??)

 

ohh yee…sebelum aku terlupa…next week tu aku ade kuiz dan tutorial jugak dan memang satu hape pun aku tak belek lagi…bagus la…memang sepanjang aku berlibur kat rumah aku tak study pun..study tv je lebih..harap je bawak balik nota..tapi nak pandang pun aku tak sudi…sebab tu la kalau boleh before settle sume exam n assigment aku tak nak balik rumah…study week nanti yg ramai org balik tu pun aku plan tak nak balik…sebab aku tau mesti aku enjoy tak hengat punye…mau lingkup aku…adeh..tak mau..tak mau!! 

 

so…ape kaitan benda2 ni semua dgn tawarnye hati aku nak berblogging ni???

 

bila aku nak bukak blog je aku teringat kat buku n notes yg aku langsung tak bukak2 lagi tu..

bila aku nak taip entri baru je mesti aku teringat kat lab report yg aku tak siap taip lagi..

bila aku nak post entri baru je…aku teringat pulak kat assigment yg belum settle n tak hantar lagi..

bila nak pi bw kejap…aku rasa macam exam dah memanggil2 suruh balik study..haha..

tapi kan…walau apepun masalah aku…I just can’t stop myself from being immersed deeply in blogging…because this is my hobby..my passion…a place to express myself where I can’t do so in real world…perghh..ayat sikit punye gempaq tu..memang tak bole blahh betul…haha..

akhir kata..maaflah kalau aku asyik membebel je dalam entri kali ni…ye memang bosan pun entri kali ni…tapi..ini je la cara utk aku lepaskan sume rasa yg memberontak dlm diri aku ni haa…hohoho…harap maklum…

 

( Rx: praying for the best for next week!!)

p/s : tadi masa naik teksi sorang2 dari stesen Titiwangsa aku hampir2 je tersesat…tu la padahnye kalau tak ingat jalan balik…nasib baik la encik teksi tu jumpe jugak jalannye lepas dia main tibai pusing2 kat tasik titiwangsa tu…huhu…

7 hot people like this:

ILA HonEyBuNNy said... [Reply]

susah la kalau kita tgh syok2 bercuti di rumah teringat sal esmen kita kan...

xpa..ambil pengajaran eh...;)

itu la..ramai blogger bz skrg neh n xerblog..sebab bz dgn stdy kan..tambah2 nak final exam dah..takootnya..

ila xberblog pun sbb byk g kerja pntg kena lakukan..xsmpt nk tgk blog..heheh

J.Syazwana said... [Reply]

tu yang susah kalau kerja berkumpulan ni kan.

same lah dulu pon pernah rasa. siksa. hehe

alah kalau ade mase jenguk lah blog.

study + blog.
ohsem !
hehehe

fadh leyanie said... [Reply]

mmg kalau dah balik rumah satu kerja pun tak jalan itu adalah perkara biasa dikalangan pelajar :)
ada hikmahnya jugak update entri ni..segala2 yang patut diingat terus teringat :P

Fifieyqa said... [Reply]

ILA HonEyBuNNy : hujung tahun sume pon busy je kan..

J.Syazwana : haha..memang ohsem..leh release tension jap..keh3..

fadh leyanie : a'ahh..da siap list sekali..

Cikya said... [Reply]

alar Fiey...

anggap sahaj blog ni sebagai diari elektronik.. :D

kita menulis for FUN kan. Chill sahaja..
btw, may Allah Ease all the works.. :D

My MiRa said... [Reply]

ala...jgn la tawar hti syg

Fifieyqa said... [Reply]

Cikya : hehe..kak dayah..betul jugak..blogging is fun!!btw thanx.. =)

My MiRa : dah manis balik hati ni..keh3..