Thursday, February 14, 2013

siakap stim limau adalah makanan ruji keluarga kami!

 

Assalamualaikum..

jikalau hal demikianlah yg berlaku,maka akan bankrupt la kami sekeluarga…amboiii kau hengat kau tu jutawan ke nak makan siakap sebagai makanan ruji setiap hari??usah bermimpi di siang hari la!!ukur dulu baju di badan sendiri…jangan yg dikejar tak dapat,yg dikendong berciciran.. *eh eh apesal pulak dah berperibahasa bagai nih??kompius kejap..

okey berhenti berdrama…

sebenarnye…kami sekeluarga pun tak sedar sebenarnye entah sejak bile kami gemar menikmati siakap stim limau bila keluar family dinner together2…tau2 je,almost everytime kalau keluar dinner je,mesti akan order menu tu…haha..mungkin kami sudah dipukau dengan wap2 stim yg dibebaskan oleh ikan tersebut…ohh ini bahaya!!bahaya kepada dompet kami!!hahakk

baiklah…takyah nak membebel sorang2 sangat la…dah macam syok sendiri pulak kau ni kan…koh3.5x **gelak pilu

C360_2013-02-04-20-55-54_thumb6

ahaa…kalau dalam entri yg terdahulu,kita mencekik siakap tu kat Sri Bayu, kali ni kita beralih arah pula ke Mega Seafood Tasik Merdeka pulak…alaa yg betul2 depan tasik Wet World tu…orang BP tau la kan…kalau tak tau baik kau terjun dalam tasik tu,biar kena telan dgn naga kat dalam tasik tu…eh betul ke ade naga??aku pun tak sure..tapi orang kata tasik tu “keras” sikit…hohoho…

okey…kita tinggalkan perihal misteri naga tu ye…kita sambung dgn perihal makanan kami pada malam hari tu.. **even sebenarnye benda ni dah lama berlaku tapi tak kesah la kan..nak jugak citer!

**flashback**

siakap_thumb5

the night’s main course…our beloved siakap stim limau…yummy!

C360_2013-02-04-20-56-54_thumb5

my all-time fav apple juice!!iyahh..

C360_2013-02-04-21-08-53_thumb15

these are all MINE!!!miahaha…sotong goreng tepung…actually,ade lagi satu set…tapi yg tu udang goreng tepung yg sudah dibaham oleh abang aku…since aku alergik udang,aku memujuk rayu supaya abang aku order sotong tu la..solely…for me!!oyeahh!!

C360_2013-02-04-21-09-49_thumb8

kangkang eh ai mean kangkung goreng…le side dishes..

C360_2013-02-04-21-12-24_thumb7

le telur dadar yg comel lote…

itu je la menu yg kitorang order…for 5 heads..Angah takde sebab dia tak balik cuti lagi…kalau nak compare makanan kat sini dgn yg kat Sri Bayu tu, actually lebih kurang same je aku rasa…yg penting sedap dan boleh dimakan..haha…dasar buta deria rasa!

tapi ape yg jelas, sotong kat sini lagi lembut dan senang dikunyah la…sotong SB tu rangup and garing sangat sampai aku rasa macam makan keropok pon ade..keh3..and then…siakap kat sini pulak kurang pedas sikit menurut kata abang aku…tapi lidah aku kata sama je..haha

conclusionnye, dua2 restoran pun sama bagusnye…cumanye kan..kat sini susah sikit nak amik gambar sebab lampu dia romantik sangat la..so macam tak bape nak clear la…and then kebetulan malam tu ramai pulak customer…aku dgn selamba badak air menebalkan muka buat2 tak tau telah dgn gigihnye meng-snap gambar sana sini…redha je la kalau ade yg mengata…ade.aku.kesah??mihmihmih

ehh jap jap..ade satu persamaan antara kedua2 restoran ini :

>> waiter mereka terdiri dpd cowok2 ganteng…kerennnn banget!!jadi sambil2 tunggu order sampai tu boleh la cuci mata kejap…muahahaha.. *gelak evil dan merenyam

**************

#SEGMEN TAHUKAH ANDA??

C360_2013-02-08-10-16-46_thumb7

**segmen sepontan yg aku wujudkan secara tibe2 dan sesuka hati dlm blog ni…haha..

some people called it as putu piring…putu, bukan kutu ye…

but here, we called it as putu bambu or putu bamboo…maju tak? nama pun guna english word tu..fuyoo…engkau ade?? **kata putu bamboo dgn riaknye

kalau tengok logik la kan,memang kena sgt la nama tu sebab kalau tak silap aku,acuan kuih ni guna batang buluh…sebab tu la jadi bentuk silinder camtu…kalau putu piring kan leper, that’s why dapat nama putu piring..takkan tetibe kau nak bubuh nama putu leper..tak komersial la beb!haha

the point is, ai cuma nak cakap, ai sukeeee sangat makan putu bamboo ni!!cedap cangat2 campai ai cakap pun jadi pelat2 camni…hikhokhikhok ^o^

(Rx : nasib baik sempat beli tiket balik KL next week..huhu)

1 hot people like this: