Friday, July 8, 2011

First impression itu penting ke?



Dear MeeLo,
            Ape yg kau fikirkan masa first time kau nampak aku??aku ni nampak sombong ke??eh..alamak..aku lupa pulak..kau mana ade mata kan..hehe..
            Dulu..masa matrik..aku memang terkenal dengan gelaran budak skema muka ketat..mengapakah??kawan2 aku cakap aku ni jarang senyum dan berbual2 dgn dorang..eh..betul ke??aku tak perasan la pulak..tapi kalau part aku ni jarang bercakap tu memang betul la..aku memang pendiam..tapi dgn mereka yg tak rapat dgn aku la.kalau aku dgn geng aku yg 5 orang tu,aku bantai gelak kuat2 siap buat lawak bodoh yg tak berapa cerdik..boleh pulak kan macam tu??..aku rasa macam ade 2 personaliti pulak..eh..takkan aku ni split personality pulak??


 Hah inilah geng aku dulu..ni pic masa nak ambik gambar praktikum..haha..kot yg kami pakai tu sangat la hapak baunye..erkk~~senyum dalam kepasrahan dan keterpaksaan.. =.=”

Kalau dengan dorang ni,aku boleh cakap or cerita pasal ape2 je..mungkin kami ni ade chemistry kot..ohh..rindunye dgn mereka ni...rindu masa kitorang buat study group sesame..mengumpat sama2..oh kenangan~~~
Sebaliknye,bagi mereka yg baru nak kenal2 rapat dengan aku,kebanyakan feedback(first impression mereka) yg aku dapat...mereka akan kata:
“weh..sumpah..aku tak sangka betul yg kau ni gila2 jugak ek..pandai loyar buruk pulak tu...dulu aku ingatkan kau ni sombong..kerek..ye la..senyap je..bukan reti nak cakap dgn kitorang ni..”
Haa lebih kurang macam tu la rumusan feedback yg aku dapat...kadang2 kan aku mula percaya yg first impression tu memang sgt penting..penting kepada orang yg belum kenal kita lagi kot..kalau yg dah kenal tu buat ape..cehh~~
Ok fine..aku ngaku..dulu aku memang susah nak senyum..muka aku akan kelihatan macam orang yg dikelilingi masalah negara yg sangat berat..ape taknye..muka serius + dahi berkerut2 sepanjang masa..itu kata orang la...aku mana perasan kan..takkan la tetiba aku nak belek2 muka aku depan cermin,ye tak??ahh..kau mesti dah muak tengok muka aku kan MeeLo??
Yeah..memang ramai yg fikir aku ni sombong..berlagak..kera sumbang..bla..bla..hey!!you all tak kenal lagi sape aku sebenarnye..you don’t have the right to judge me like that..get it??nah..hamek ko..speaking baek punye...Dafi..Dafi...
Kadang2 kan..aku rasa lawak sangat bila kenang2 balik zaman2 aku muka ketat dulu..sebenarnye dari sekolah menengah lagi kot sindrom ni dah melekat kat aku..you know what??kawan2 aku sampai takut nak tegur aku..nak borak2 dgn aku..especially budak laki la..memang TAK la dorang ni nak cakap dengan aku...agaknye mereka dah anggap aku ni macam Yoo Hee The Witch tak??wow..kalau betul la..it’s my pleasure!!haha..
entah le..the truth is..aku ni malas je nak cakap dengan dorang kalau takde perkara yg penting..macam tercipta satu prinsip je dalam diri aku iaitu: kalau mereka tak tegur aku dulu,aku pun malas takkan cakap dgn mereka...unless la kalau masa tu memang ade situasi yg memerlukan percakapan antara 2 orang manusia..bagus tak prinsip aku ni??haha...seriously,aku pun tak tau ape yg aku nak borakkan dgn budak laki..takkan tetiba aku nak citer pasal bola pulak??pasal game Dota yg langsung aku tak hadap tu??atau pasal brand gel rambut ape yg membuatkan rambut mereka boleh tercacak sampai kalau cicak jatuh atas tu pun boleh kojol??huh..you tell me la..what should we talk about??kau tahu ke MeeLo??
Kalau dengan perempuan tu tak yah cerita la..kami boleh berborak pasal ape saje..daripada artis2 Korea yg kami minat..sampai gosip2 terkini..ter-mengata orang pun kadang2 ade jugak..haha..baik punye perangai...
Tapi kan..sekarang ni..setelah berbakul2 nasihat dan teguran yg aku terima,aku mula ubah ekspresi muka aku...aku cuba senyum dgn sesape je yg aku jumpa..ye..senyum..tapi bukan la senyum2 miang menggatal...eeeuuww tak kuasa aku tahu??
Dan kepada mereka yg aku tak kenal pulak..aku akan cuba untuk memulakan percakapan dulu..konon2 tanye nama ke..ape2 la...konon2 peramah gitu...kalau nak tunggu dorang tu tegur aku dulu..ciss mau bertanduk tupai kat pokok kelapa tepi rumah aku tu..huh..but somehow aku rasa seronok pulak bila jadi orang yg mesra alam ni..wallawaeiii~~
So..aku harap sangat2 lepas ni takde la orang bagi impession yg bukan2 pada aku lagi..jangan cakap aku sombong lagi...kalau pun aku masih kurang bergaul atau bercakap ,itu adalah kerana aku masih lagi mencuba untuk berubah...yup..it takes time to change a person..but at least,I tried to change..at least..I can smile happily-ever-after now..
Yeah...senyum..tak perlu kata ape-ape...senyum..
(^_____^)

 Nahh..aku dah senyum lebar-lebar..anda puas sekarang?? XP

Assalamualaikum dan jawablah dengan senyuman...
(^_^)

1 hot people like this:

Bunga said... [Reply]

hhahaa..senyum itu kadang2 mampu buat orang bahagia kan..

bunga dulu lau xkenal akan ckp bunga sombong kot..haaaa