Tuesday, January 22, 2013

entri random: diskriminasi “akak” dan “adik”

 

Assalamualaikum

so far cuti ni aku memang dok rumah je…aishhh memang boring…nasib la bile cuti time budak2 tengah sekolah kan..dah la aku banyak tido je…entah la..I think my bed has some magical power to make me fall and remain asleep la…alarm pagi2 tu memang hampeh aku tak dengar langsung kot…am I bewitched?? hohoho

hah..hari tu aku ade cakap pasal my bro’s engagement kan??since aku balik lambat, most of the hantarans dah dikebas oleh sedara mara…sobs3..yang tinggal hanyelah kenangan..ehh sisa2 hantaran je la…contohnye macam kek tunang kat bawah ni…originally kek ni ade gambar kobi kat atas tu…(you know what’s kobi rite??) kreatif2…mentang2 la abang aku tu bawak kobi…haha…cute je…tapi bila dah sampai kat aku…tinggal suku je…takde rupe kobi dah…

C360_2013-01-17-19-03-13_副本

it’s okey..at least takde la kempunan nak makan kek tunang ni… ;)

ohh yee..just nak cakap…lepas aku sampai kat BP hari tu, aku pegi la ngeteh dgn family aku..and that was my very first time eating bakso…sedap jugak…rasa macam mee hoon sup je rupenye..cuma sup tu guna sup daging kot…plus ade meatball…arghhh lapo pulak bile cakap pasal makanan ni.. =,=

C360_2013-01-17-16-44-49_副本

and that day, I was wearing a polka dot yellow dress…I’m not sure whether we can called it a dress??aku main hentam je kasi nama…actually I’m not so into yellow you know…tapi tu la…kadang2 mata kita ni kero,nampak sume baju cantik so terus je pegi beli di bawah sedar..haha..boleh ke macam tu??

 

dress

silalah membajet di depan cermin… XD

and I noticed something while I was wandering around wearing that dress…yess…everyone called me “adik”!!!hahaha…maybe aku nampak muda kot bile pakai baju tu..ye lah…selama ni bila aku pakai t-shirt plus tudung syria yg plain2 tu, and then aku pegi jenguk2 kat kedai, the salesperson will regard me as “akak”..gua teramatlah bengang sebenarnye bile dipanggil sebegitu…ehh aku ni nampak tua sangat ke?nasib baik la takde lagi yg panggil aku “makcik”..kalau ade la memang “selamat” la makan kasut…hahaha..ehh kenapa pulak aku emo ni??wkwkwkwkk

ok..ok..cool cool…aku kena nampak cool….macam ni:

C360_2013-01-17-09-41-47

before balik hari tu, aku berjaya menangkap gambar diri sendiri!!haha…ade cahaya kejelitaan di situ..nampak tak??muahaha.. =P

tapi tu la kan…sebenarnye aku dah lama fikirkan isu ni…bila kita pakai biasa2 je,orang panggil kita “akak” tapi bila hari lain kita pakai lawa sikit,dorang panggil kita “adik” pulak…nampak macam ade unsur2 diskriminasi di situ…huh…tak kesah la kan kalau salesperson tu memang lagi muda dpd kita..tapi bila dorang tu pun aku tengok muka tua semacam pastu panggil kita “akak”, lupehal derr??bila masa pulak gua kawen dgn abang lu??nak je aku cakap macam tu!!! >,<!!

ehh apehal aku ni…dah melalut panjang2 pulak…macam meluahkan perasaan yg terpendam pulak!!ahahakkkss

© fifi afiqah

okey la…aku akhiri entri entah-ape-ape ni dgn bermain cakk baa!! dgn korang..haha…niat sebenar saje je nak tunjuk inai huduh tu…a’ah..takde keje kan…since inai raya dulu tu ade lagi, aku pun pi menonyoh2 sisa2 inai tersebut ke atas tanganku yg comel ini..ehehh terpuji diri sendiri pulak!!no worries…in a few days, it will fade anyway! ^___^

(Rx : alhamdulillah…I’m happy and relieved coz finally, my application for LI has been accepted!!thanks to my dearest friend yang dah tolong uruskan sumenye…hehe…I hope urusan lepas2 ni akan berjalan lancar la hendaknye…and I hope we will gain as much experience as we could during that upcoming LI…harap2 best la yee… :D )

 

0 hot people like this: