Sunday, December 9, 2012

antara durian crepe, red velvet dan tudung 4 segi dwi corak..

 

السلام عليكم

 

my cravings had finally been fulfilled!! at last!!hahaha..

 

705394_4627892690813_1285221160_o

I’m lazy to merapu panjang2..so, I just want to menyeru to all of you..uolls yg tinggal kat area Taman Tasik Titiwangsa tu..or yg selalu berjoging (or berdating..isk3.. XP ) kat Tasik Titiwangsa tu marilah beramai-ramai menyerbu mini karnival ni…macam macam ada…tapi kalau kau cari artis kat sini memang tak dapat la kan…but mana tau,kot2 tiba2 Lisa Surihani datang ke…haha…

since tomorrow pun weekend kan…boleh la singgah sekejap…bawak rombongan mak kiah mak bedah pun takpe…ramai2 kan meriah!!

aku dah pegi mini karnival ni pagi tadi dgn roommate aku…banyak jugak booth…makanan…baju2…hahh kepada korang yg gilekan tudung aidijuma sampai takleh tido malam tu boleh la datang…ade sale!!tapi takde la sampai 50%…pastu ade jual dress yg lawa2..peplum yg tgh howwwttt yg uollss dok gilee sangat tu pun ade…aku dah geraamm je tengok…haha…mula la tu..syaitonn nak merasuk..

tapi nasib baik aku tak bawak purse…just bawak duit sikit dlm pocket jeans je…keh3..safe~~~

ermmm lagi…ade jugak booth yg jual novel fixi and novel Lejen Press..sebenarnye aku tak pernah pun kenal dgn novel2 genre macam ni…ye lah selama ni kan asyik berjiwang karatt je kann…hoho…so rasa macam nak tukar angin la pulak…

tadi aku macam tertarik kat novel Kelabu by Nadia Khan…best-selling katanye…tapi last2 aku tak beli sebab aku takut nanti tak best..kena la tengok review dpd orang lain dulu…kang nanti nyesal pulak beli kalau tak best kan…so lepas belek2 review kat tenet,rasa macam nak pulak…aishhh…tengok aahhh camne besok..kalau rajin aku nak beli lah..

 

but jangan tertipu..aku tak pulang dgn tangan kosong!!haha…mestilah kena beli something jugak kan…kalau tak membazir je la guwa pakai sunblock tebal2 tadi… **ooppsss kantooii..hahakk

so, these are my hasil pembelian…keh3…sikit je pon..

 

2012-12-08 12.58.22_副本

ecehh…ni la dia watak utama kita hari ni…the mighty durian crepe!! 4 for RM10..kan tengah femesss ken ken…aku pon nak jugak la merasa crap ni..ehh..salah..kerepek ni..ehh salah lagi…durian creepy…ok pang nak??so lepas ni boleh la nak cakap : “eh..awokk..titew pung da makan la duyan kerip ni…bukan awok sorang je tauuu…hahaha..”  *nada riak gile  #no-hard-feelings-please

but..unfortunately,by the time I want to eat that crepe, krim kat dalam tu dah melt!!dah lembik lah..rasenye better if we freeze dulu kot..baru boleh digigit dgn penuh nikmat!!haha

 

red

and then..1 more thing…red velvet cake…dah lama jugak mengidam benda ni…even benda ni dah lapok dah..dah tak hot macam durian crepe tu..tapi aku kesah ape..janji perut aku hepi…mahal jugak le..1 piece for RM 4…nasib baik sedap!!nyummnyumm..nak lagi!

 

kueyy 

char kuey teow kerangg..betul ke spelling??lantak..ni pun RM 4 gak..boleh la…aku ni mana reti sangat rasa kuey teow yg sebenar tu macam mana..asal kenyang sudah..

 

perut aku pun dah berombak tsunami plus meletup-letup bak gunung berapi as the result of food-food interaction between :

vanilla choc ice blended - char kuey teow - durian crepe - red velvet cake -keropok lekor

memang berpesta la korang kat dalam perut tu kan…  (=,=)"

 

last but not least..

here we come..the most worth-buying items for today..jeng jeng jeng.. **kasi suspen sikit.

..

..

..

taraaa…ce teka ce teka…what’s inside this pretty plastic bag??

tudung

lawa kan..lawa kan…plastic bag tu lawa gile sehhh…kalau la ade tudung camtu dah lama aku remmbat!!ehh..oopss kantoi dah cakap..haha..

fieee

so…this is the mysterious thing that I bought…I fall in love instantly with this tudung at the very first moment I saw them..ecehh…poyo seyhh ayat…macam love at the first sight gitewww~~ (since aku tak officially lagi wear this tudung, so boleh tunjuk yg macam ni je lah…haha…)

but..I really super duper love this tudung so much! got two different designs on both sides okayyy…hari ni pakai side ni..esok pulak pakai the other side!!so..nampak la macam engkau beli 2 tudung padahal tudung yg sama jewww..kah3…trick yg sgt bagus kannn..kann…yeah maybe orang lain dah lama tau pasal tudung camni…tapi bagi first timer macam aku ni haruslah excited kann…hahaha

tudung 2

seeeeee…cantekk kan??aku paling suka corak sebelah kiri tu..ala ala english cotton vintage giteww uollsss..macam mana la aku tak excited gilee…bhahahaha…  **over betul kau gelak kan

 

aku beli 2 je…nak try test dulu..(try=test)…tak tau la ni material ape..tapi kan…aku sangat terkezutt & really impressed sebab senang sgt nak bentuk okeyh!!aku tak iron lagi tu dah lawa camtu!!uwahhh..so boleh la buang starch dalam tong sampah pasni… **ecehh..ohhverr la tu!!

plus…tudung ni pun tak jarang…and lebar..tak hengat la tadi abang tu cakap bidang bape…45 ke 48..harga pun okay la..I managed to grab these two for RM 40…harga asal sehelai RM 25 kot..ehh ye ke..lebih kurang le..tapi sebab abang tu cair dgn pujuk rayu aku, so dia bagi la kurang…haha…hebat jugak rupenye aku menggoda orang…bakat terpendam nih!!kahkahkah..  **pelempang berkali-kali adalah sgt dialu-alukan!! XP

since aku post ni pun dah tengah malam bute so nasib la…sape yg terbaca tu sempat la nak pegi karnival ni besok…and 1 more thing, guwa tak jamin la benda yg ade hari ni ade jugak hari esok…depends on your luck…hihihi…

 

dah..dah..tadi cakap tak nak merapu..ni dah panjang berjela-jela dah ni…cheeseee!

so…till then..good night!!!or should I say good morning??  ;)))

( Rx : Selasa depan IM Najdi nak datang..yeaayeaa..jodoh aku tuuu…hihihihhihi… **perahsantan99kali..lol! )

0 hot people like this: