Sunday, January 23, 2011

...SuMmaRy of JaNuaRy???...

...sorry coz entry kali ni terlampau n melampaoo panjang..haha..


…hello..hello…sbnrnye entri kali ni aku dah prepare awal2 kt rumah…guess what???yup…I’m going home 4 thaipusam…ye la da alang2 x de kls hr jumaat tu aku leh r cuti trus…lgpn nti mse thn bru cina aku x blk kot…nk concentrate…study…nek cuti midsem kn trus exam…klu aku dok kt rumah,for sure aku x kn study punye la…da t’bukti la skrg ni (current time b4 posting diz entry) aku lgsug x bukak pon nota2 yg aku bwk…huhu..da tau tp still nk bwk nota byk2…apth lg klu ak bwk bku…mmg wt pnuh2kn beg je r…erm…sbnrny aku frust sgt…knpe???sbb my performance in da 1st KO quiz was very disappointing…why???slh aku gak sbnrnye..da tau esok ade kuiz leh lak aku p tdo lmbt2…mmg PADAN MUKA la!!!!!(caps lock sbb mrh kt diri sndri)…ape yg aku wat mlm tu???sbuk usha2 blog org…nk change layout blog sndri yg akhirnye jd la cmni…mkin buruk ade la rupenye…dgn widget2 yg hilg lg…arghhh…buat aku mkin tension je…x pe la…bnde da jd kn…skurg2nye leh jd pgjrn kt aku..biar lain kali x wat lg…FAHAM????aku hrp lps kjdian ni aku akn serik dan lbh focus kpd study…got it??ye…aku akui mmg lps je hbs kuiz tu..aku menangis je…lg2 aku nk blk ni kn…lg la aku terasa cm ank yg x brgune je…hntr bljr g KL ni suruh bljr btul2 tp aku main2 pulak..isk3…ape la aku nie kn…hurm…da byk kali aku mengeluh kan…x de mknenye klu aku asyik mengeluh tntg prkr yg da brlku..yg pntig aku kne improve diri aku mnjadi sorg yg lbih baik lg..btul x???
                Haaa….ade lg 1 prkr yg wat aku t’sntuh n mmbuatkn aku rse lg truk lagi…mse tu bday ckgu skola menengah aku, Cikgu Ruzina…mmg la aku x smpt nk jmpe dia..tp aku smpt la wish hepi bday kt dy via FB kn…n tau x ape yg dy bls???aku igt la tau…dia tulis cmni. “Terima kasih Afiqah..belajar rajin2 tau..dapatkan anugerah dekan…itu hadiah teristimewa buat saya…”..tau x…aku mmg rse nak nangis gile tau bile bc ape yg dy tulis tu..klu aku brdiri kt depan dy la..mmg…for sure aku mmg nangis..cikgu x tau aku kt cni cmne..malas gile…bljr pon byk main2…tidur lewat bukn sbb study, tp sbb online memanjang…tau x…aku rase srba slh gile..ye la..bile mengenangkanhrpn parents aku…dicmpur plak dgn hrpn ckgu aku tu…mmg aku rse cm aku ni x lyk utk jd hrpn mereka semua..impossible ke kalau aku nak dptkn anugerah dekan tu??untuk mereka ???sorry if I can’t achieve your expectations…aku akn cube tp aku x leh jnji pape..sbb…skp aku ni la…ye..mmg x spatutnye aku kasi alsn yg aku x leh wat kn…aku mmg TERUK…kan…???maybe sbb aku ni terlalu mnje..x de sape nk mrh klu aku x study…sooo…aku nk marah diri aku sendiri supaya tak terus hanyut dlm prkr yg sia2…ye…aku HARUS BERUBAH….aku MESTI BERUBAH…aku WAJIB BERUBAH!!!!!
                Entri kali nie mmg agk pnjg..sbb byk bnde aku nak luahkan..maybe lps nie, aku akn jarang2 update blog..ye la…aku kan ckp nk berubah..tadi???soo…aku nk story sikit pasal ape yg brlaku kt rumh…1st sx, ruang tamu dah siap..cume tv tu still letak kat dpur…x syok la kn…erm…lg 1 shocking news yg aku dpt…mak cakap embah Sumijah dah meninggal…innalillah….ye..aku rse dia msti rse terkejut bile ttbe je suami dia meninggal lps accident hari tu…(19/12/2010:mse tu aku balik ke KTSN lps cuti sem 1)…mak kata 2 minggu lps tu la arwah meninggal…kesian kan…mungkin mereka dah berjanji sehidup semati…n maybe gak arwah embah sumijah x leh nak hidup sorg2 kat rumh usang dorg tu..lps ni msti kitorg da x dpt lg nk beraya ke rumh mereka…x sangke…raye 2010 adlh raye t’akhir bersama mereka…n mse tu kitorg mmg ade t’gerak hati nak b’gmbr dgn arwh2..kirenye adlh kenangan dgn dorg, ye x… mmg aku sedih… sbb dulu mse kcik2 aku slalu g rumh arwh dgn abg2 aku..pegi usha kmbing arwh..p main2 kt kebun n sungai blkg rumh arwh.. mmg sumenye akn tggl kenangan… semoga roh mereka berdua dicucuri rahmat… al-fatihah….
                okey…sekarang nie…kite tukar atmosfera…x mau touching2 lg…aku nak cerita..pasal…perkara yg membengangkan buat kami..para gadis yg baru masuk alam 20’s… eh…aku belum 20 lg tau…isk3…tp mmg tu la…bile da makin dewasa ni, kita kena terima akn perubahan panggilan org kpd kite…contonhya, bila kita p beli brg kat pasar…org2 da x panggil kita ‘adik’ lagi..tp dorg pggil ‘akak’…memang la kalu yg pggil tu comel kemetot je, muke x matured..x pe la…still acceptable…tapi bile yg pggil tu muke MATANG gile n nmpk cam dah 20’s gak…mmg aku bengang r beb…akak kepala otak ko!!! Ko igt ko tu mude sgt ke??prsn nk mati…bajet muke tu awet mude…blahh r…(maaf..tibe2 ter-emo pulak…teeheee)..eee….x tau la..tp mmg aku snstif la…kalau adik aku yg pggl aku akak x pe la gak…nie org lain yg mmg da jls n nyate lbh tua dpd aku…x kire la lelaki ke perempuan ke…memang x leh blah btul…patutnye sbg peniaga tu pndi2 la nk amik hati plggn, ye x??klu aku la…customer aku wpun aku tau umur dorg da 40’s aku nk je pggl ‘akak’..x nk pggl makcik..haha…baru la dorg nk beli ye x…erm..kalau nak kata muka aku ni matang sgt, bile aku tgok kat cermin..x pon…cm budk2 lg je..(haha…prsn nk mati…)…at least cam mke bdk skola mngh la…mungkin dressing aku yg trlalu vogue ni kot???(ahahaaa…prsn lg)…xpon..aku rase bdk2 skola pon pki jeans…hurm…so..conclusionnye di sini ialah..mereka semua tu RABUN….power da teruk tp x mo pki spek…isk3…(prkr ni brlku kt expo kt kg aku..)..cerita yg len plak…mse aku p TBS..nk blk kg la..aku kesian kat kwn aku ni…dia bengang sgt bile ade sorg mmt yg keje kt c2 pggl dia ‘akak’ mse kitorg tnye psl tiket…erm..to think in +ve way..aku aggp ‘adik’ tu lpsn spm…tp tgok muke cam da tue je…haha..ape nak wat…terima je la kan..x kan nak tanya umur dia pulak…hoho… kang aku nak try la…sekali sekala..nak drees-up selekeh2..cam dulu..cam mse zmn bdk2 skola lg…nk tgok..dorg still pggil aku ‘akak’ lg ke x…hehe…
                                that’s it…ermm…ape lagi ek yg aku nak story kt sini??...cam x de jek..okey la..itu je…kita jmpe len kali…di hari dan waktu yg sama…haha…cam rncgn tv lak u…ahaksss….i loike!!!!

0 hot people like this: